دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۱۴:۱۰

ساخت دستگاه اندازه‌گیری موج‌ دریا در پژوهشکده اصفهان

باشگاه خبری فراساحل: محققان پژوهشکده علوم و تکنولوژی زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان با استفاده از سنسورهای ارزان قیمت روشی را برای انداره‌ گیری پارامترهای موج مورد نیاز سازمان هواشناسی و دریانوردی عرضه کردند. در این پروژه تحقیقاتی دستگاهی مجهز به سنسورهایی برای اندازه‌گیری مشخصه‌های موج‌های دریا عرضه شده است. این دستگاه قادر به اندازه‌گیری چند پارامتر مهم موج در دریاست. سنسورهای نصب شده در این دستگاه می‌تواند پارامترهای مد نظر از جمله ارتفاع،فرکانس و تغییرات موج دریا را انداره‌گیری و پردازش کند.لازم به ذکر است که امواج دریا دارای شتاب‌ها و زوایای مختلف است و دستگاه عرضه شده می‌تواند شتاب‌های زاویه‌ای موج را در جهات مختلف اندازه‌گیری کند و با استفاده از یکسری محاسبات پردازش سیگنالی پیچیده که توسط پردازنده‌ای انجام می‌شود، پارامترهای مورد نظر را محاسبه می‌کند. 

به گزارش باشگاه خبری فراساحل قابلیت مهم این دستگاه آن است که به جای استفاده از سنسور شتاب‌سنج گران قیمت که جز اقلام تحریمی است از سنسورهای ارزان قیمت عرضه شده استفاده شد که قادر است پارامترهای ذکر شده را اندازه‌گیری و در نهایت داده‌های مورد نظر را استخراج کند و در اختیار کاربر قرار دهد. این دستگاه بر روی بویه‏ ها که در سطح آب دریا شناور هستند نصب میشود و داده‌ها از طریق دستگاه‌هایی دریافت و با استفاده از رادیو مودم به ساحل ارسال می‌شود.اطلاعات دریافت شده از این دستگاه برای سازمان‏ های بنادر و دریانوردی و هواشناسی و خطوط کشتیرانی قابل استفاده است.



  کد خبر : 123
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :